Det skulle vart du

Hur kunde jag vara så jävla kaxig och tycka att det skulle bli så skönt att flytta? Vad är skönt med att göra allt själv? Laga mat, tvätta, diska, inte få hjälp med läxorna osv osv. Jag klagade och klagade på att det var så dött och att alla var så inskrängta här. Sen kom jag hit. Fick upp ögonen mer om hur stockholmare är. Dom är också inskränta! Dom tror att det är dom som gör allt rätt, dom som pratar och gör normala grejer. Allt utanför stockholm är konstigt, det kan man garva åt. Dom från dalarna har ofta riktigt taskig syn på invandrare, och det var det jag var trött på. Det gick inte en enda invandrare på min skola och folk ansåg sig vara rasister. När vi röstade till skolvalet fick Sverigedemokraterna flest röster. Why? Hur kunde folk störa sig på något dom aldrig var i kontakt med? Det blev jag så irriterad på. Nu bor jag i en stockholmsförort. Det är föresten dött här med. Mer än hälften av eleverna i min skola är invandrare. Har verkligen bytt miljö lixom men ändå inte. Och 08orna här har också massa massa fördomar. Dessutom är folket mycket trevligare i dalarna än här. Säger man hej till busshafören här kollar han konstigt på en. Folk sätter sig inte bredvid varandra på tåg och bussar. Nej, stockholmare är grinigare och oöppna. Så det är en väldigt stor kontrast kan man säga. Och jag saknar mitt mysiga, fina dalarna. Trodde inte jag skulle säga det, trodde jag skulle vara så tuff och typ fuck falun, men så är det inte. Falun är bra. Jag saknar alla underbara, underbara människor och miljöerna. Det gör jag verkligen. Och vi får se hur länge jag blir kvar här. Om det bara blir några veckor till eller några år. Vi får fan se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0