Bad kids, aint no college grad kids

Första dagen i ny skola, i nytt boende och i ny stad idag. Så jävla sjukt egentligen. Och idag har inte varit nån rolig dag. Blivit alldeles för mycket nytt på en gång. Inte tänkt speciellt alls mycket på att jag verkligen ska flytta, det har känts så långt bort hela tiden. Men nu har gjort det, och just nu känns det helt ärligt för jävla jobbigt. Varit så kaxig innan, men nu vet jag faktiskt inte om jag orkar med allting. Bo med några jag inte känner, handla min egen mat, inte ha nån där hemma att fråga om läxhjälp eller andra tankar, eller att dela något med. Gå på en skola där allt och alla är främmande (okej, så är det väl alltid med gymnasiet kanske), och framför allt att ha allting kvar där hemma. Verkligen hela mitt liv är kvar där. Typ alla jag någonsin älskat, mina föräldrar som jag alltid bott med och min älskade älskade fina lillebrorsa, herregud, vet helt ärligt inte om jag klarar mig utan honom. Min bästa fina Daniel! :(
Och jag tänkte att det kanske skulle bli skönt och bra att flytta, med tanke på hur otroligt jobbigt det har kunnat vara hemma. Nu känns det allt annat än så. Vet faktiskt inte om jag var redo att flytta. Just nu känns det iallafall inte så. Saknar alla så otroligt mycket redan. Vet inte alls vad jag gett mig in på längre. Jag hittar knappt där jag bor och jag är typ 30 mil bort från min gamla trygghet. Vet i och för sig inte vad jag skulle gå om jag flyttade hem igen. Men här känns iallafall inget hemma, och inte som att det nånssin kommer göra det heller. Och här ska jag stanna i tre år. Herregud, vet inte om jag klarar att vara så långt bort från alla så mycket så länge... Får se vad jag tycker om några veckor, men just nu känns det som jag inte kommer stå ut, for real. Fuck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0